מקומונט חיפה והקריות

שירותי הדם של מד”א יתרימו פלסמה בחיפה

מגן דוד אדום מרחיב את מערך איסוף תרומות הפלסמה מחולי קורונה שהבריאו גם לתחנת מד”א בחיפה. המערך יפעל בימי שלישי ורביעי השבוע בתחנת מד”א בעיר. למטרה זו הוכשרו מתרימי דם כמתרימי פרזיס ונרכשו מכשירים חדשים, במטרה לאפשר לתושבי חיפה והצפון להשתתף בפרויקט החשוב. ההתרמה מבוצעת תוך שמירה מלאה על הנהלים וההנחיות של משרד הבריאות בצל הקורונה.

מנות הפלסמה שנאספות מהמחלימים מקורונה, בתהליך התרמה מיוחד, מיועדות לטיפול בעירוי בחולים בינוניים וקשים במחלת הקורונה (COVID-19). זאת בהתבסס על ההנחה שמי שהחלימו מהמחלה פיתחו חלבונים מיוחדים נגד הנגיף (נוגדנים), שנמצאים בפלסמה שלהם. עירוי מנות אלה מספק לחולים “חיסון פסיבי”, שמסייע להם להתמודד עם המחלה.

פרופ’ אילת שנער, סמנכ”ל שירותי הדם במד”א: “מתחילת חודש מאי, כל תרומה נבדקת בבדיקה סרולוגית, במעבדות שירותי הדם, לזיהוי נוגדנים לנגיף הקורונה בשיטה מתוקפת ומאושרת ע”י הרשויות בארה”ב ובאירופה, והתוצאות יישלחו לתורמים. עד כה, ניתן היה לתרום פלסמה רק בשירותי הדם של מד”א בתל השומר ובתחנת מד”א בירושלים. וכאמור החל מהשבוע, ניתן יהיה לתרום גם בתחנת מד”א בחיפה. מראשית משבר הקורונה ועד כה, תרמו בתחנות אלו 662 תורמים. כעת, נוכח העלייה במספר הנדבקים, וככל שיהיו מחלימים שמעוניינים לתרום פלסמה ייפתח מערך איסוף תרומות גם בתחנת מד”א בחיפה”.

ד”ר עופר רק שהחלים מקורונה תורם פלסמה. צילום: דוברות מד”א

עבור חולי קורונה שהבריאו, ואין באפשרותם להגיע עצמאית לתחנות מד”א, מפעיל הארגון שירות מיוחד, ללא עלות, להסעת מחלימים מנגיף הקורונה לביצוע תרומת פלסמה. במסגרת השירות, נהגים מתנדבים במד”א יסיעו את המחלימים לאחת מנקודות התרמת מרכיבי הדם של שירותי הדם של מד”א, בתל השומר, ירושלים או בחיפה, ולאחר איסוף הפלסמה יסיעו אותם חזרה לבתיהם. כל זאת, ללא כל עלות מצד האזרחים.

אלי בין, מנכ”ל מד”א: “אנו שמחים לבשר על הרחבת מערך התרומות הפלסמה לצפון הארץ, אשר יאפשר לנו לסייע לחולים נוספים להילחם בנגיף באמצעות הפלסמה של חולים שהבריאו. אנו קוראים לתושבי חיפה והצפון אשר עומדים בקריטריונים והבריאו – להגיע ולתרום, למען החולים האחרים”.