מקומונט חיפה והקריות

שיש למטבח איך צריך לבחור ומה צריך לדעת 

צילום: freepik

כשאנו מחפשים שיש למטבח ולא כל כך בטוחים כיצד לבחור את הסוג הנכון מתוך אינספור אפשרויות שיש לנו, זאת בהחלט בעיה. המון אנשים מחפשים פתרון איזה משטח לבחור למטבח ולגמרי הולכים לאיבוד בין שלל אפשריות.

כתוצאה מחיפושים רבים וחוסר ידע הרבה מאוד משקיעים בסכומים גבוהים ממש. במקרים הרבה יותר גרועים לא בוחרים משטחים מתאימים העומדים במבחן השימוש והזמן. החדשות הטובות כאן הן שבחירת שיש למטבח היא כלל לא מסובכת כמובן שצריך להבין דבר או שניים אבל את זה בדיוק נספר במאמר הבא.

מה ההבדל בין משטח לבין שיש?

בכדי לדעת לבחור נכון את השיש או משטח בהחלט צריך להכיר את ההבדלים ביניהם, הרבה קונים רגילים לקרוא לכל משטח שיש, מה שבפועל אינו נכון כלל מרבית המשטחים אינם עשויים משיש כלל. אומנם המראה שלהם הוא דיי דומה אך הם מיוצרים בתהליך שונה לחלוטין אחד מהשני. לכל שיש או משטח יש מראה ייחודי משלו להלן סוגי משטח שאתם צריכים להכיר לפני קנייה:

אבן קיסר – בכמה העשורים האחרונים אחת מהאפשרויות הפופולאריות ביותר הן אבן קיסר הוא אחד מהמשטחים הנפוצים ביותר שאנשים מעדיפים במטבח הישראלי. משטחי אבן קיסר מיוצרים בישראל בטכנולוגיה מתקדמת המשולבת עם קוורץ עם מינרלים שנדחסים בטמפרטורות גבוהות עד לקבלת המשטחים. מגוון הדגמים שיש לאבן קיסר הוא מאוד רחב ומתחדש כל הזמן .לא יהיה מצב שלא תמצאו משהו שאתם אוהבים לטעמכם האישי. המחיר של אבן קיסר נחשב כמאוד אטרקטיבי והתמורה היא מאוד גבוה ביחס למחיר.

דקטון –  זה עוד משטח שהוא די נפוץ מיוצר לרוב בספרד הדקטון נחשב למשטח סולידי ומאוד איכותי הוא מציג עמידות מאוד גבוה לחום ושחיקה הוא מתאים במיוחד למטבחים ממוצעים.

גרניט פורצלןזה הלהיט בשנים האחרונות אלה הם משטחים מאוד איכותיים שמיוצרים על ידי צרכנים רבים כל אחד בטכניקות שונות אך הבסיס הוא אותו בסיס. העמידות שלו לטמפרטורות גבוהות למשל הנחת סירים ותבניות חמים בלי צורך בתחתית גם הקפאה גם חלק מהעניין פה והיא בלי בעיה במהלך בישול קולינרי. עמידות גבוה משחיקה ושריטות קל לניקוי חומר בהחלט חזק מאוד.

יש המון סוגי שיש נוספים ללא ספק אך לפני קניית השיש רצוי לבצע סקר שוק קטן שיכוון אתכם לסוג ולסגנון אותו אתם מחפשים קיימים המון יתרונות בכל אחד מהמשטחים שנאמרו כאן אך על איזה שיש למטבח אנו באמת נבזבז את כספנו? הבחירה הטובה ביותר היא כזאת שיש בה מספר שימושים ויש את היכולת לענות על הדרישות שלכם וכמובן התאמה ויזואלית חשובה לא פחות ומסגרת התקציב שלכם בהחלט נושא עיקרי כאן. כאשר אתם מגיעים לשלב הקנייה מאוד חשוב לא להתפשר על האיכות.