מקומונט חיפה והקריות

10 טעויות הכי נפוצות שפוגעות במכונת כביסה

שיקום מי שלא מעריך את המצאת מכונת הכביסה והעובדה שלא צריך לרדת לעשות כביסה בנהר!

למרות שמכונות הכביסה מלוות אותנו כבר לא מעט שנים עדיין קיימות טעויות רבות שאנשים עושים ופוגעות בעבודה התקינה של מכונת הכביסה, גם זו עם הפתח העליון וגם עם מכונת הכביסה עם פתח בחזית:

  1. שימוש בתכנית לא מתאימה – עם יד על הלב כמה מאתנו הסתכלו פעם נוספת במדריך מכונת הכביסה שהגיע בזמן הרכישה. כולנו משתמשים רק ב 2-3 תכניות מתוך המגוון המוצע. היום, כשאנחנו כבר מכירים את המכונה, שווה להציץ שוב במדריך ולראות האם יש תכניות נוספות שבהן נוכל להשתמש שיוכלו אולי להתאים יותר לבגדים שלנו ולעזור לנו חסוך בהוצאות של מים וחשמל.
  2. הפרדת צבעים – כל אחד מהבגדים שלנו מגיע עם הוראות כביסה מדויקות על מנת שיאריך ימים. עד לא מזמן היינו מכבסים כמעט את כל הבגדים בחום גבוה של 90 מעלות ואז צבעים היו זולגים מבגד אחד לשני במיוחד הבגדים הכהים שהיו צובעים את הבגדים הבהירים. היום כשמכונות הכביסה עושות שימוש במים קרים יותר כמו 60 מעלות ו-30 מעלות, חשוב להפריד לפחות את הלבנים, השחורים והצבעוניים.
  3. כתמים – הם משהו בלתי נמנע. לכולנו זה קורה. ככל שנשאיר את הכתם יותר זמן על הבגד כך יהיה יותר קשה לנקות אותו. מומלץ לטפל בו מיידית על ידי ניגוב עם מגבון או מים כדי לחסוך את כאב הראש בהמשך. אם לא ניתן לנגב את הכתם במהירות ובקלות יש לתת את הדעת על סוג הכתם. לא כל הכתמים מטופלים באותו אופן.
  4. השארת בגדים רטובים במכונה – לא פעם אנחנו משאירים בגדים רטובים בתוך המכונה אם מפאת העובדה ששכחנו או שאנחנו עסוקים. השארת בגדים רטובים במכונה לאחר סיום ההפעלה גורמת לריח רע לנדוף מהם ולעיתים אף להצטברות של עובש וטחב בתוך חלל המכונה. רצוי להוציאם בסיום ההפעלה גם אם אין לכם פנאי לתלות אותם בדיוק באותו רגע. תוכלו להוציאם לתוך סלסלה או פשוט לפתוח רק את דלת המכונה.
  5. העמסת יתר של המכונה – דחיסה של בגדים לתוך חלל המכונה פוגעת גם באיכות הכביסה ופוגעת גם במכונה עצמה. אם המכונה דחוסה הבגדים אינם מתנקים כמו שצריך מאחר ואין להם מקום לזוז בתוך המכונה. בנוסף חשוב לקחת בחשבון שברגע שהבגדים רטובים הם שוקלים יותר ולכן צריך להכניס קצת פחות מהמשקל המותר למכונה.

    freepik

  6. יותר מידי אבקה ומרכך – לפעמים אנחנו קצת מגדילים את הכמות של חומרי הכביסה אותה אנחנו שמים במכונה בתקווה שהם ינקו טוב יותר את הבגדים או שהם יריחו יותר טוב אך העובדה שאנחנו מוסיפים רק עוד “קצת” יכולה לעשות כתמים על הבגדים ולסתום את הפתחים דרכם עוברים חומרי הניקוי למכונה ואז שכרנו יוצא בהפסדנו.
  7. הפעלת מחזור ניקוי – כולנו נוהגים לנקות מידי פעם את מגירות האבקה והמרכך של המכונה אך כדי לשמור על המכונה לאורך זמן נדרש יותר מכך. לחלק מהמכונות יש תכנית מיוחדת לניקוי ואחזקה כך שניתן לבדוק במדריך ולהפעילה אך אם למכונה שלכם אין אפשרות כזו, ניתן להפעיל את המכונה ריקה על תכנית קצרה עם טמפרטורה גבוה ולהוסיף חצי כוס חומץ לפתח של אבקת הכביסה או של המרכך כך שהם ינקו את המשקעים והבקטריות מכל חלקי המכונה בצורה יסודית ובנוסף יפיגו ריחות רעים אם קיימים.
  8. כיבוס מעילים וכריות – על מנת לשמור על המראה שלהם מומלץ להוסיף 3 כדורי טניס למכונה בזמן הכביסה. הכדורים גם עוזרים להיפטר מהקצף.
  9. לרוקן כיסים – כאשר מכניסים בגדים למכונה חשוב מאוד לבדוק שכל הכיסים בבגדים ריקים. לא פעם נשכח כסף, עטים, טישיו ועוד בכיסים והם עלולים לסתום את המכונה או ללכלך את הבגדים.
  10. טיפול ברוכסנים – כאשר אנחנו מכניסים פריטי מתכת לתוך המכונה הם עלולים לפגוע בה לכן כאשר אנחנו מכניסים בגדים בהם יש רוכסנים לדוגמא או קרסים של חזיות מומלץ לסגור אותם כדי שלא יתקעו ויתעקמו או יפגעו בתוף של המכונה.