מקומונט חיפה והקריות

 10 שאלות נפוצות של עובדים בהיי טק

להתכונן לראיון עם השאלות הנכונות. צילום: pexels

עבודה בהיי טק נחשבת לנחשקת בגלל הטייטל היוקרתי, השכר וההטבות הנלוות. חשוב להבין, שלא בכל מקום יש את אותם תנאים. לכן, לפני חתימה על חוזה יש לשאול את השאלות הנכונית שיאפשרו לכם להבין לאיזו משרה אתם נכנסים.

שאלות לעובדים בהייטק:

  1. מהי בדיוק הגדרת התפקיד? הטייטל של התפקיד משמעותי עבור עובדי ההיטק. לתפקיד שכולל פיתוח אוטומציה יש לבחון מהי האוטומציה אותה מפתחים? למי היא מיועדת ומה היא כוללת?
  2. מהו מסלול הקריירה בחברה? עבור אנשים שרוצים להתקדם ולהתפתח, חשוב לדעת אילו אופציות עומדות לרשותם ואם זה תואם לשאיפות המקצועיות שלהם?
  3. כיצד מתבצע מודל התגמול? מקובל מאד בחברות השונות לקבע בחוזה אישי העלאות שכר קבועות, על פי יעדים או רווחים ואפילו אקזיט.
  4. כמה ימי חופשה משולמים? החוק מחייב 12 ימי חופשה בשנה. בחברות היי טק המעסיקים נותנים ימי חופשה גבוהים יותר בהתאם לבכירות התפקיד.
  5. אילו ביטוחים קיימים? ישנם ביטוחים והרחבות שונות הניתנות כהטבה על ידי המעסיק כדוגמת ביטוח שינים, ביטוח רכב מסובסד ועוד.
  6. מהם אחוזי ההפרשה לקרנות פנסיה וקרן השתלמות? בהיי טק מקובל שההפרשות גבוהות מהקבוע בחוק. ניתן להתמקח על כך ולהשיג תנאים מיטיבים.
  7. כיצד מתוגמלים על שעות נוספות והאם קיימת אפשרות לעבודה מהבית? במרבית יש גמישות בשעות העבודה וניתנת אפשרות חלקית או מלאה לשלב עבודה מהבית.
  8. האם קיים סעיף אי תחרות? חברות היי טק רבות מכניסות סעיף זה בחוזה כדי למנוע מעבר של עובדים לחברות מתחרות ובכך לחשוף סודות מקצועיים . ניתן לנהל משא ומתן על תקופת ההגבלה כדי שלא תהיה מחמירה מידי
  9. האם קיימות נסיעות לחו״ל? נסיעות לחו״ל במסגרת התפקיד מאפשרות להיחשף לגורמים מקצועיים שונים ולהרחיב אופקים.
  10. האם קיים בחוזה סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין?