מקומונט חיפה והקריות

3 דרכים לתרום לזולת

צילום: Depositphotos

החיים שלנו מלאים ברדיפה אחרי תחושת סיפוק ונחת. אם זה בחיפוש אחר זוגיות טובה, שלום בית, קשר טוב עם משפחה וחברים, וכמובן אלמנטים רוחניים כמו מוזיקה, אוכל, וסיפורים טובים. נוסף לאלה קיים צורך כביכול חסר הגיון, אך מוסכם על כולנו – הצורך לעזור לאנשים זרים. רגש האמפתיה, אותו אנו חווים בלי להתכוון אפילו, מאפשר לנו להבין את צרכיו של האחר, לזהות את מצוקתו, וברגעים של הפניית גב לעצלות (כי גם זה בסדר לפעמים), אפילו להושיט יד.

פעמים רבות נוצרת תחושה מוטעית, לפיה תרומה לזולת כרוכה במאמצים גדולים, בהתחייבות או בהשקעה כלכלית מכובדת. אך מרגע שלמדנו להביט סביב, ממקום רגוע ושלו שלא מחפש להציל את העולם, אלא ממקום ער למניעים של האנשים במעבר החצייה, בתור לדואר או בסופר – מרגע זה, כל מעשה קטן שנעשה נחשב תרומה לזולת.

איך תלכו לישון מסופקים מבלי לעשות שנת שירות?

  1. מסירת חפצים

כולנו מדי פעם מגלים, מפשפוש מקרי בארון, שבגדים שאהבנו לפני כמה שנים כבר לא תואמים את המידה או את הסטייל הנוכחי שלנו. תרבות הצריכה מאפשרת לנו להחליף בגדים, רהיטים ומכשירי חשמל גם כשאלה ממשיכים למלא את תפקידם נאמנה. נכון, יש לכך מחיר גלובאלי עצום – אך בואו ננצל את ההתמכרות הזו לטובת משהו טוב.

ישנן אינספור עמותות שאוספות תרומות חפצים, או לחילופין מקיימות מכירות יד שנייה שהכנסותיהן קודש למטרות טובות. כאן עליכם לקיים תחקיר ולבחור עמותה שמתעסקת בנושא שנוגע ללבכם. תוכלו למסור את חפציכם, לרענן קצת את מראה המתלחה והבית, ואפילו להרגיש שעשיתם מעשה טוב.

  1. הגנה על חלשים מפני השפלה

בעולם שלנו לא מעט אנשים מתמודדים עם קשיים חברתיים, עם הימצאות על הרצף האוטיסטי, ועם הפרעות או מחלות נפשיות כאלו ואחרות. מי מאיתנו שלא חווה את ההתמודדות הזו על בשרו, או לא הכיר מספיק מקרוב אנשים שמתמודדים בגבורה עם הקשיים האלה – עשוי להיות שיפוטי בהתקלות יומיומית בציבור, ולהחשיב אנשים שמעט שונים ממנו ל”מוזרים”. למי מאיתנו לא קרה שהיינו חסרי סבלנות כלפי קצב של מישהו אחר, או התעלמנו מאנשים בשכונה שדיברו אלינו, רק כי הם נכנסים אצלנו תחת קטגוריה אחרת ממה שאנו מחשיבים כנורמה?

כאן אני מעלה הצעה, להיות בקשב לאנשים ברחוב, וכל עוד זה לא פוגע בכם, לנסות לענות על הצורך שהם משדרים, כי לרוב לא מדובר ביותר מהקרבה של שנייה. לפעמים כשאישה מדברת וקוראת קריאות ברחוב, אפשר לעשות את המינימום והוא להתייחס לדבריה – גם אם אנחנו לא רואים את ההגיון שבהם. הנפש שלה בנויה בדיוק כמו שלנו, והתעלמות פעמים רבות שווה השפלה.

  1. התנדבות בשילוב עם תחום עניין

תחומי העניין שלנו הם נקודת חוזק. נושא שכך או אחרת נפעל לגביו בתשוקה מלאה ונדבר עליו עם להט בעיניים. זו הדרך הטובה ביותר להביא משהו אותנטי לכל הקונספט של “עזרה לזולת”. באמצעות הרצאה חד פעמית, העברת שיעורים פרטיים, או אפילו ניצול לטובה של התחום שלכם בכדי לקדם נושא חשוב – אפשר לעשות פלאות, ולהפיץ את התשוקה שלכם בעולם.